med-nuce

Eutelsat: RTÜK yayını durdurmamızı istedi, biz de yaptık

Eutelsat’ın Genel Direktörü Belmer, Med Nûçe’nin yayınının durdurulması kararının RTÜK’ün talebiyle alındığını söyledi.

Fransa Senatosu Ekonomi Komisyonu’na bilgi veren Eutelsat Genel Direktörü Rodolphe Belmer, Med Nûçe’nin yayınının durdurulması kararının Radyo Televizyon Üst Kurulu’nun (RTÜK) talebiyle alındığını söyledi.

Avrupa üzerinden Türkçe ve Kürtçe yayın yapan Med Nûçe, Fransa merkezli uydu şirketi Eutelsat tarafından iki kez talimat gönderilerek yayınların 3 Ekim Pazartesi saat 10.00’da durdurulmasını istedi. Aynı gün sabah saat 11.00’da Med Nûçe’nin yayınları kesilmişti.

“Türk makamlarıyla işbirliği yapmak durumundayız”

Fırat Haber Ajansı’nda (ANF) yer alan habere göre, Türkiye’de faaliyet göstermeleri nedeniyle “Türk makamlarıyla işbirliği yapmak zorunda olduklarını” söyleyen Belmer, yayın durdurma kararını sadece RTÜK’ün talebiyle aldıklarını söyledi.

Rodolphe Belmer, “RTÜK, Türk yasalarına karşı gelen bir Kürt kanalının yayınını durdurmamızı istediler ve biz de bunu yaptık. Yayın durdurma kararı, söz konusu kanalın (Med Nûçe) yayınlarını yaptığı diğer 3 Avrupa ülkesinin makamlarının kararı gelene kadardır” diye konuştu.

Belmer, bu ülkelerin ise Belçika, Norveç ve İsveç olduğunu belirtti.

“Kanunları uyguladık”

RTÜK’ün talebiyle Med Nûçe’nin yayınını durdurma kararını, “RTÜK de Avrupa’daki yayıncılık üst kurullarının üyesidir” sözleriyle savunmaya çalışan Belmer, Fransa ve Avrupa’daki kanunları uyguladıklarını iddia etti.

Med Nûçe yayınının durdurulması kararına tepki gösteren Uluslararası Gazeteciler Federasyonu (EFJ), Eutelsat’ın hemen öncesinde ise TÜRKSAT”ın 20 kadar televizyon kanalı ve radyoyu kapandığını belirtti.

Öte yandan AFP’ye konuşan Med Nûçe avukatlarından Jean-Louis Malterre, Eutelsat’ın kararına itiraza hazırlanıldığını söyledi.

Ne olmuştu?

Olağanüstü Hal (OHAL) ilanı ardından yayınlanan 668 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname (KHK) ile aralarında İMC TV, Hayatın Sesi, TV 10, Van TV, Jiyan TV, Azadi TV ve Zarok TV’nin de bulunduğu 12 televizyon kanalı ve 11 radyonun kapatılmasına karar verildi.

28 Eylül akşamı Hayatın Sesi, Azadi TV, Jiyan TV, Van TV, TV 10, Denge TV ve Zarok TV TURKSAT’tan çıkarılmış, yayınları kesilmişti.

Mersin’de yayın yapan Radyo Ses, Adana’da yayın yapan Radyo Dünya, Malatya’da yayın yapan Özgür Güneş Radyosu, Urfa’da yayın yapan Radyo Karacadağ ve Mardin Kızıltepe’de yayın yapan Radyo Rengin mühürlenmişti.

29 Eylül’de Yön Radyo yayını durduruldu.

30 Eylül’de Özgür Radyo’nun, İMC TV’nin ve Hayatın Sesi’nin internet sitelerine erişimi engellendi.

3 Ekim’de Med Nûçe TV’nin Fransa merkezli uydu şirketi Eutelsat üzerinden yaptığı yayın kesildi.

4 Ekim’de İMC TV ve Hayatın Sesi TV ve TV 10’na baskın düzenlendi, reji odaları mühürlendi.

Aynı gün, Özgür Radyo binasına gelen polis ekipleri, kapıyı kırarak içeri girerken, çalışanları darp ederek ve yerlerde sürükleyerek gözaltına aldı; radyonun karasal yayınını kesti.

5 Ekim’de İMC TV, Hayatın Sesi TV ve TV 10’nun kanaldaki malzemeleri TRT’ye yediemin olarak tayin işlemleri başlatıldı.

Kapatılan kanalların arasında yer alan İMC TV’nin Genel Yayın Yönetmeni Defne Asal ile Hayatın Sesi Televizyonu Genel Müdürü Gökhan Çetin ve Haber Editörü Sultan Özer’in sarı basın kartı Basın Yayın Enformasyon Genel Müdürlüğü (BYEGM) tarafından iptal edildi.

//Above Post Banner if( empty( $get_meta["tie_hide_above"][0] ) ){ if( !empty( $get_meta["tie_banner_above"][0] ) ) echo '
' .htmlspecialchars_decode($get_meta["tie_banner_above"][0]) .'
'; else tie_banner('banner_above' , '
' , '
' ); } ?>

Bu habere de bakabilirisiniz

huseyin-avni-karslioglu

Türkiye’nin Berlin Büyükelçisi 4 ay sonra Almanya’ya döndü

Almanya Parlamentosu’nun Ermeni Soykırımı’nı tanımasının ardından Türkiye’ye geri çağırılan Berlin Büyükelçisi Hüseyin Avni Karslıoğlu, dört …